Pages

Tuesday, April 5, 2011

Kanser lagi

Assalamualaikum..

Sedih awang dengar berita kematian organisasi mate yang kena kanser. Al~ fatihah untuk mereka semua. Bak kata orang ajal dah sampai. Kanser hanyalah sebab kematian..

masa awang kecik-kecik dulu jarang betul awang dengar tentang kanser atau lebih dikenali sabagai penyakit barah di kalanagn orang melayu..tapi sekarang ni macam dah biasa la pulak.. sahabat awang dah 2 orang meninggal disebabkan oleh kanser ini..satu barah usus dan satu lagi barah kulit..

kebanyakan kaum wanita lebih banyak kita dengar kena kanser... tak tahu la kenapa mungkin kat malaysia ni ramai perempuan daripada lelaki yang menyebabkan peratus wanita kena kanser lagi ramai...tapi yang nyata awang dengar kaum wanitalah yang mudah kena kanser...kaum lelaki mudah kena serangan jantung betul ke tidak?...

Bagi Kaum hawa ni satu petua yang Awang ada baca adalah mengamalkan makan pisang sebiji setiap pagi...sila amalkan...kaum bapak2 sekalian tak pula dia bagitau..mungkin boleh cuba jugak.. tak rugi pun...lagi mengenyangkan adela... tak payah nak breakfast kuew teow minyak lagi...

No comments:

Post a Comment

Borang Pesanan

Nama
Email Address:
No tel:
Alamat Penghantaran:
Bilangan Botol:
Butir-butir bayaran yang telah dibuat:

This contact form was created by Freedback.

Health Tip of The Day